Nimco - Pálenka s chorvátskym srdcom
Nimco je chorvátsky výrobca a obchodník s liehovinami. Spoločnosť založil v roku 1994 Nikola Serdas po jedenástich rokoch skúseností na nemeckom trhu. Počas tohto obdobia už v Nemecku založil spoločnosť NIM GmbH, ktorá distribuovala portfólio liehovín veľmi podobné spoločnosti Nimco . v roku 1984 uviedol na nemecký trh Julischku, chorvátsku likérovú špecialitu vyrobenú zo slivovice Sliwowitz a hruškovice Kruškovac, ktorá sa čoskoro dostala na veľké trhy, ako sú Metro, Edeka a Rewe. Nasledovali ďalšie partnerstvá s tradičnými výrobcami, ako sú Istravino a Bols. V 90. rokoch boli založené rôzne divízie spoločnosti vrátane chorvátskej pobočky, ktorá dnes predstavuje jadro skupiny. Nemeckú zakladajúcu spoločnosť odvtedy prevzala švajčiarska spoločnosť Levitan.
Pohľad do katalógu Nimco
Portfólio spoločnosti Nimco je rôznorodé, ale sústreďuje sa na typické chorvátske liehoviny, ktoré dopĺňa jeden alebo dva nové výtvory. Dnes sa v sortimente nachádzajú aj niektoré staré chorvátske značky, ktoré by v postsovietskej ére pravdepodobne zanikli.
Klasické chorvátske nápoje v portfóliu sú napr:
- Julischka
- Istra Kruškovac
- Istra Bitter
- Pelin bylina
- Pepito - sladký likér, ktorý bol prvýkrát uvedený na trh v roku 1952
Okrem toho je v ponuke veľký výber ovocných likérov. Napríklad čerešne a čučoriedky slúžia ako základ likérov podznačky Moretto, ale na výrobu nápojov ako Biska a Medica sa používa aj imelo a med. Pre priateľov vysoko odolnejšej ovocnej chuti sa vyrába Eau de Vie so zvučným názvom Purist.
Napriek týmto typicky chorvátskym a moderným liehovinám orientovaným na módne trendy sa spoločnosť Nimco neuzavrela pred medzinárodným trhom s liehovinami. Vyrába aj klasiku, ako sú vodka Cobalt a gin Five Corners , a dve brandy pod názvami Brioni a Marco Polo. Pre tieto brandy má spoločnosť Nimco k dispozícii skladovacie pivnice so sudmi, v ktorých by mohli byť uskladnené už 30 rokov. Brandy Brioni už získali ocenenia na IWSC (International Wine and Spirits Competition), naposledy v roku 2021.
Ako vznikajú nové výrobky v spoločnosti Nimco
Spoločnosť Nimco neustále prijíma nové výzvy, a preto často pridáva nové výtvory. Spoločnosť Nimco tento proces opisuje takto:
"Najprv máme nápad na nový výrobok. Potom začneme kresliť na papier, z kresby vytvoríme koláž. Vytvoríme asi 10 až 15 variantov, ale zvyčajne sa rozhodneme pre prvý variant. samozrejme. Potom robíme návrhy na fľašu, uzáver, etiketu, obal.... Robíme veľa rôznych základných receptúr na liehovinu, kým sa nedohodneme na tej najlepšej. Potom vyrobíme 15-20 odtieňov tohto najlepšieho liehu. S ťažkým srdcom sa rozhodneme pre jeden, ale v skutočnosti sa nám páčia aspoň tri. Ďalších 20 dní strávime písaním informačných materiálov o samotnom výrobku. Táto časť je pre nás mimoriadne náročná, pretože musíme v piatich vetách zhrnúť všetko, čo o výrobku vieme a cítime. Celý proces vývoja nového výrobku trvá 6 až 18 mesiacov. Viete si predstaviť, ako sa cítime, keď po toľkých dňoch posadnutej práce vidíme výrobok na pultoch?"
Prvý z nich, z roku 1994, je dodnes v ponuke v podobe Dalmatino Limoncello s charakteristickou čiernobielou fľašou. Likér Blacky vyrobený z čierneho ovocia a vodky je tiež k dispozícii dodnes, hoci na trhu pristál v roku 1999.
Ďalšie informácie o Nimco
Adresa | |
---|---|
Názvy spoločností: | Nimco Brands & Liqueurs d.o.o. |
Ulica: | Športska 1 |
Mesto: | 10437 Bestovje |
Krajina: | Chorvátsko |
Región: | Záhreb |
Kontinent: | Európa |
Kontakt a web | |
Webová lokalita: | https://www.nimco.hr/ |
E-Mail: | [email protected] |
Facebook: | https://www.facebook.com/nimcro |
Telefón: | +385 1 3096 707 |
Spoločnosť | |
Rok založenia: | 1994 |
Vlastník: | Nikola Serdar |